Website checklist

5 σημαντικά στοιχεία που χρειάζεται να υπάρχουν σε κάθε business site!

Η διαδικασία δημιουργίας του site σου είναι σε καλό δρόμο… Έχεις κατοχυρώσει το κατάλληλο domain name, επέλεξες κάποιο εργαλείο, όπως το WebSite Builder ή κάποια πλατφόρμα (CMS) όπως το Managed WordPress Hosting για να κατασκευάσεις το site σου και τώρα είσαι έτοιμος να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα.

Στο άρθρο αυτό θα βρεις τις απαραίτητες πληροφορίες για τα 5 βασικά στοιχεία που είναι σημαντικό να υπάρχουν σε κάθε site!

1. About Us page: λίγα λόγια, δημιουργικά και εύστοχα
Κάθε χρήστης που κάνει click στο site σου θέλει να μάθει περισσότερα για την επιχείρησή σου, να αντλήσει εκείνες τις πληροφορίες που θα τον βοηθήσουν να αποκτήσει μια εικόνα για εσένα. Η About Us page είναι εξαιρετικά σημαντική σε κάθε site και, αν την αξιοποιήσεις σωστά, θα σε βοηθήσει να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τον χρήστη. Διάβασε παρακάτω 3 tips για να το πετύχεις:

– Πες την ιστορία σου, με ειλικρίνεια. Μοιράσου με τον χρήστη διάφορες πληροφορίες, όπως: πώς ξεκίνησες, πού βρίσκεσαι τώρα και που θέλεις να φτάσεις. Ποια προβλήματα προέκυψαν και πώς τα αντιμετώπισες; Και φυσικά, μην ξεχάσεις να εξηγήσεις γιατί το business site σου μπορεί να προσφέρει λύσεις στα προβλήματά του και πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σου μπορούν να τον βοηθήσουν.

– Δημιούργησε το δικό σου, μοναδικό brand voice. Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνείς την ιστορία και την αξία του brand σου βοηθάει τον χρήστη να ανακαλύψει την προσωπικότητά της επιχείρισης σου. Φρόντισε να είσαι σαφής και ξεκάθαρος και ακολούθησε το ίδιο brand voice σε όλο το site, αλλά και σε κάθε ενέργεια content marketing που ακολουθείς, είτε πρόκειται για newsletters, emails, blog posts, δελτία τύπου, ebooks κ.α.

– Ανάδειξε την ομάδα σου. Ο χρήστης θέλει να γνωρίζει ποιος κρύβεται πίσω από το site σου. Ανέβασε φωτογραφίες των αθρώπων που εργάζονται μαζί σου για ένα κοινό όραμα, γράψε ένα σύντομο κείμενο για τον καθένα, όπως: ποια είναι τα προσόντα τους, ποια η θέση τους στην εταιρεία ή οι αρμοδιότητές τους στο site, και αν θέλεις να το κάνεις ακόμη πιο ενδιαφέρον πρόσθεσε μερικές προσωπικές πληροφορίες, όπως πχ. ποιος αγαπά την ιταλική κουζίνα; ποιος συμμετέχει πιστά σε τουρνουά σκάκι; ποια αγαπά τη hot yoga; κ.α.

2. Site Navigation: συνοπτικό και περιγραφικό
Ο κατάλογος με τις οδηγίες και τις συμβουλές για ένα θετικό user experience (UX) είναι μακρύς και συνεχώς δημοσιεύονται νέες έρευνες που όλο και κάτι νέο έχουν να μας προσφέρουν. To βασικό είναι ότι το site navigation (πλοήγηση) αποτελεί το κρίσιμο σημείο σε κάθε site και μπορεί να αυξήσει δραστικά το CTR (click through rate). Πώς το πετυχαίνεις όμως; Καταρχήν με πολύ έρευνα και συνεχή a/b tests για να εντοπίσεις τι λειτουργεί καλύτερα και τι όχι. Παράλληλα, σημείωσε και 3 απλά tips που νομίζω θα σου φανούν χρήσιμα:

– Ακολούθησε ένα standard navigation στυλ. Ο χρήστης περιμένει να δει το navigation menu είτε οριζόντια, στο επάνω μέρος της σελίδας, είτε κάθετα στην αριστερή πλευρά του site. Μείνε σε ένα συγκεκριμένο στυλ και μην πειραματίζεσαι με άλλες θέσεις γιατί μπορεί να σου στοιχίσει επισκέπτες και να οδηγήσει σε ένα υψηλό bounce rate.

– Δώσε στον χρήστη τις πληροφορίες που χρειάζεται άμεσα. Οι λέξεις “προϊόντα” και “υπηρεσίες” όσο ξεκάθαρες κι αν είναι δεν επικοινωνούν με ακρίβεια το τι ακριβώς προσφέρεις. Έχοντας τις μηχανές αναζήτησης on top of your mind και με τη βοήθεια των keyword tools, θα ανακαλύψεις τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί ο χρήστης για να εντοπίσει τα δικά σου προϊόντα ή υπηρεσίες. Χρησιμοποίησε αυτές για να δημιουργήσεις ένα πιο περιγραφικό site navigation.

– Περιόρισε τα navigation menu items στα πιο σημαντικά. Όλοι έχουμε βρεθεί σε sites με αμέτρητα links στο navigation menu και ειλικρινά… κουράζει. Φρόντισε να διατηρήσεις τα πιο σημαντικά στοιχεία, όχι μόνο για να “κρατήσεις” τον χρήστη στο site σου αλλά και επειδή είναι σημαντικό για το SEO.

3. Περιεχόμενο: ποιοτικό και στοχευμένο
Σύμφωνα με έρευνα του Smart Insights, το content marketing είναι η πιο σημαντική digital τάση για το 2015. Σίγουρα δεν το αμφισβητούμε γιατί είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσεις το engagement με τον χρήστη, να του παρέχεις εξειδικευμένη γνώση, να τον βοηθήσεις, να λύσεις απορίες ή προβλήματα που έχει και να τον ψυχαγωγήσεις. Φρόντισε να δημιουργείς περιεχόμενο:

– Ποιοτικό, προσφέροντας αξία και γνώση,

– Στοχευμένο για το συγκεκριμένο κοινό που σε ενδιαφέρει, και

– Φρέσκο, για να το αγαπήσουν και οι μηχανές αναζήτησης.

4. Social Media Buttons: Connect + Engage
Η αξία των social media είναι σίγουρα αναμφισβήτητη και πλέον είναι γνωστή η φράση που υποστηρίζει ότι… “εάν δεν είσαι στα social media, δεν υπάρχεις” (ok, κάπως βαρύγδουπο αλλά σκέψου το για λίγο). Η χρονιά που διανύουμε αναμένεται να είναι συναρπαστική όσον αφορά τα social media, νέες τάσεις αναδύονται και συμβάλλουν σε ένα ανταγωνιστικό και πολλά υποσχόμενο περιβάλλον. Ακολούθησε κάποια βασικά σημεία που είναι σημαντικό να έχεις κατά νου όταν προωθείς το site σου στα social:

– Εντόπισε το κοινό σου. Σε ποια social media channels περνούν τον περισσότερο χρόνο τους; Τι συζητούν και τι ποστάρουν; Οι απαντήσεις θα σε βοηθήσουν να εστιάσεις καλύτερα στις προσπάθειές σου.

– Μίλησε μαζί του. Δημιούργησε ερωτήσεις και προώθησε το διάλογο με τους fans & followers. Φρόντισε οι ερωτήσεις σου να είναι σύντομες, απλές, κατανοητές και να συνδέονται με τον τρόπο ζωής των χρηστών.

5. Contact Us page: Πρόσφερε διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας
Για να είναι αποτελεσματική η Contact Us page θα πρέπει να απαντά σε 2 βασικές ερωτήσεις: πώς μπορούν οι χρήστες να επικοινωνήσουν μαζί σου & γιατί να το κάνουν (πχ. για να επικοινωνήσουν με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας σου ή για να παραγγείλουν ένα προϊόν κ.α.). Οι πληροφορίες που είναι σημαντικό να βρίσκονται στη συγκεκριμένη σελίδα είναι οι εξής:

– Φυσική διεύθυνση, για δύο βασικούς λόγους: προσφέρεις τη δυνατότητα να σε επισκεφθεί κάποιος στον φυσικό σου χώρο (καλό είναι να προσθέσεις και ώρες λειτουργίας) και το site σου αποκτά μια πραγματική, και νόμιμη στα μάτια πολλών χρηστών, υπόσταση.

– Τηλέφωνο/α Επικοινωνίας, σταθερό ή κινητό τηλέφωνο εάν νιώθεις άνετα να το καταχωρήσεις. Ενημέρωσε τον χρήστη εάν και πώς μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σου τις ώρες που δεν λειτουργεί η επιχείρησή σου.

– Email, που ελέγχεται τακτικά και ενισχύει το branding της επιχείρησής σου.

– Φόρμα Επικοινωνίας. Προτίμησε ένα απλό και φιλικό design και δημιούργησε μια σύντομη φόρμα που δεν κουράζει τον χρήστη.

Κάποια επιπλέον στοιχεία που μπορείς να καταχωρήσεις στην Contact Us page είναι ο χάρτης που εμφανίζει την τοποθεσία σου, links προς το blog και τα social media profiles σου, διάφορες χρήσιμες ενημερώσεις και νέα, που ενδιαφέρουν τον χρήστη.

Πηγή: www.papaki.gr

 

Posted on May 27, 2015 in Digital, Social Media

Share the Story

About the Author

Back to Top